Тема: Вчимося бути щасливими.

Мета: Познайомити учнів з поняттям «щастя», його складовими; допомогти усвідомити власну систему життєвих цінностей, різницю між цінностями матеріальними та духовними; вчити дітей бути щасливими.

Хід заняття

І. Вступна частина

Добрий день, дорогі діти! Сьогодні гарний день, тому що до нас завітали гості. Протягом тижня Ви мандруєте в захоплюючий світ математики, географі, рідної мови та літератури. А цей урок поведе вас до світу власного таємничого «Я».

На минулому занятті ми з вами знайомилися з різними почуттями, а сьогодні розкриємо глибину розуміння поняття «щастя» кожного з нас та будемо розвивати унікальне вміння володіти ним.

Тож тема нашого заняття так і звучить «Вчимося бути щасливими».

Щоб створити для плідної роботи атмосферу довіри, теплоти, поваги один до одного пропоную гру, яка називається «Чарівна зірка»

- Чи почувались ви коли-небудь самотніми?

- Чого вам найбільше хотілося, коли вам було самотньо?

Хочу вам розповісти історію про маленьку самотню зірку…

У давні часи небо по ночах було зовсім темне. На ньому зовсім не було зірок, крім однієї малюсінької зірочки. Вона жила високо в небі і, коли озиралася навколо, помічала, що вона зовсім самотня. Від цього їй ставало сумно. Їй дуже хотілося бачити на небі інші зірки, щоб ловити їхні промені й дарувати їм свої тепло і світло.

Якось зірочка полетіла на землю до однієї старої мудрої людини, що жила на високій горі. І коли вона її знайшла, то запитала: «Чи можеш ти мені допомогти? Мені так самотньо на небі. Мені ні з ким поговорити, комусь подарувати своє світло. Іноді я навіть плачу – настільки мені самотньо». Стара людина знала, як це – почуватися самотньо. Вона знала, що тоді зникає бажання гратися. Їй сподобалася маленька зірочка, оскільки людина була дуже мудрою, то пообіцяла, що допоможе їй. Спочатку вона пішла у свою хатину і взяла блискучий чорний чарівний мішок, відкрила його запустила туди руку і дістала безліч зірок. Один змах руки – і в усьому нічному небі засяяли тисячі яскравих зірок. «Поглянь, - сказала людина. – Чи це не чудово? Тепер на небі багато зірок, це твої брати й сестри. Ти можеш з ними розмовляти, дарувати їм своє світло і ловити промені від них. Але оскільки ти так довго була самотньою, я хочу зробити для тебе дещо. Я хочу, щоб пам’ять про тебе назавжди залишилася тут, на землі. Я створю на чомусь незвичайному твоє зображення.

Людина клацнула пальцями і зображення маленької зірочки раз і назавжди залишилося на землі. Так закінчується ця історія.

Хто здогадався, як мудра людина зберегла зображення зірочки?

Дістати яблуко

Так, у кожному яблуці є місце для щасливої малюсінької зірочки. Давайте уважно подивимося, чи справді є маленька зірка у цьому яблуці.

Розрізати яблуко

Тепер підійдіть і станьте в коло, зробіть коло тісним, щоб посередині, витягнувши руки, ви могли торкнутися один одного.

Там, усередині, наша зірка є дуже тепла. Там її сила необхідна, щоб посилати світло якнайдалі, до інших зірок, нам на Землю.

Тепер витягніть іншу руку назад і уявіть собі, що з ваших рук ллється світло зірки, щоб помітити інші зірки і дітей на Землі.

ОБГОВОРЕННЯ:

- Чому мудра жінка допомогла зірочці?

- Чи можете ви описати, що відчула маленька зірочка, коли знайшла на небі так багато братів і сестер.

- Що ти відчуваєш, коли зробив для когось щось добре?

- Вправа «Асоціативний ряд», «Щастя – це …»

· Асоціативний ряд.

Щ -

А -

С -

Т -

Я -

· Поетичні рядки про щастя

Щастя – як мить, єдина мить,

Махне крилом – і пролетить…

Але в цю мить, коротку мить,

Було і сонце, і блакить.

Я поки серцем не зачах,

Вкарбую їх в своїх очах.

Бо щастя мить – це для життя,

А вічність – це для забуття.

Вправа «Малюнки за кольорами»

(Утворити 3 групи за кольором обгортки від цукерки)

· Групі зеленого кольору – ватман із зображенням трави.

· Групі жовтого кольору – із зображенням сонця.

· Групі синього кольору – із зображенням неба.

ОБГОВОРЕННЯ:

Так, дійсно, для кожного розуміння щастя – своє. Але є й щось спільне, що об’єднує їх усіх. Про це свідчать ваші малюнки.

А фахівці стверджують, що стан щастя виникає під впливом того, що ми робимо добрі справи. З’ясувалося, що стан людини, охопленої порухом доброти, організм сприймає як позитивний стрес і виробляє величезну кількість захисних речовин.

Тому добрі люди по-справжньому щасливі.

Вправа «Мої добрі справи і промінцях сонця»

Вправа-руханка «Фермер, будинок, землетрус»

Мета: активізувати увагу учасників, дати змогу відпочити від інтелектуальної роботи.

Принцип утворення груп «мама», «тато», «я».

Пара «мама», «тато» утворюють дах будинку. «Я» - учасник стає всередині будинку під «дахом». Цей учасник буде фермером.

  • За командою «будинок» - двійки, які утворили «будинки» мають знайти собі інших фермерів, які в цей час нерухомо залишаються на своїх місцях;
  • За командою «фермер» - на місці залишаються «будинки», всі фермери мають знайти собі нові «будинки»;
  • За командою «землетрус» - кожний член трійки повинен знайти собі нових партнерів.

Інформаційне повідомлення

Коли у мене запитують «Як стати щасливою людиною?», я розповідаю притчу: «Бог зліпив людину з глини і, залишився у нього невикористаний шматок. «Що ще виліпити?» – запитав Бог. «Зліпи мені щастя» - попросив чоловік. Нічого не відповів Бог і лише поклав людині у долоню шматок глини».

Як ви розумієте цю притчу?

Думки дітей.

«Притча про двох вовків»

Колись давно старий індієць розповів своєму онуку одну життєву істину: «Всередині кожної людини відбувається боротьба, дуже схожа на боротьбу двох вовків. Один вовк – зло, заздрість, ревнощі, смуток, егоїзм, брехня – ті речі, що приносять нещастя. Другий вовк – добро, мир, любов, надія, люб’язність, істина, доброта, вірність – ті речі, що приносять щастя.

Маленький індієць, зворушений до глибини душі словами діда, на мить замислився, а потім запитав: «А який вовк зрештою перемагає?» Обличчя старого торкнулася ледь помітна усмішка, і він відповів… (думки учнів) «Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш».

Хто ще, діти, підготував притчі про щастя?

Діти зачитують свої притчі.

ОБГОВОРЕННЯ

Заключна частина.

Наше заняття добігає кінця. Я принесла вам сюрприз – талісман. Він у скрині. Щоби його побачити треба відгадати загадку: «Вона нічого не коштує, але створює багато чого. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднюючи тих, хто її дарує. Вона триває мить, а у пам’яті лишається надовго. Немає багатіїв, хто міг би прожити без неї, і немає таких бідних, які не стали б багатими її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і є паролем для друзів. Водночас її не можна ані купити, ані випросити, бо вона – це цінність, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця» (Усмішка)

Усміхайтеся! І люди, зігріті вашою усмішкою, прихиляться до вас.

Усміхайтеся! Це приведе вас до щастя.

Життя… Воно прекрасне. І творить його людина. Але життя прожити – не поле перейти.

Щасливий той, хто лічить зорі в небі. Щасливий тому, що має свою зорю, яка світить йому все життя.

Підніміть, будь-ласка, руки, хто бачив зоряне небо.

Мабуть, не знайдеться жодної людини, яка не любила б дивитися в зоряне небо.

Існує повір’я, що коли народжується людина, у небі спалахує зірка, тож хай у кожного з вас вона буде щасливою.

Рефлексія

І наостанок подумайте та запишіть на цих аркушах – квіточках, які я вам роздам, свої думки та враження від проведеного заняття – все, що вам хочеться написати. Можливо, у когось залишилися якісь запитання. Ви можете зараз мені поставити.

Плакат «Підсумки». «Святковий вінок наших результатів».


Законодавство, яке тебе захищає!

Доброго дня, усміхнені личка!

Я рада зустрічі знову. Привітаємо один одного посмішкою, посміхнемося нашим гостям (показати «смайлик»). Сідаємо.

Ми з вами зібралися, щоб провести заняття в рамках місячник правових знань з теми: «Законодавство, яке тебе захищає» (вивісити на дошці).

- Пропоную вправу: «Коло асоціацій» Закінчити речення «Для мене права людини це:

- Наочність – на дошку – визначення права.

Тож, зважати на вищевказане сформулюємо наступну мету: (вивісити на дошці).

Права людини – це цінності, які поділяють і приймають усі держави світу. У їхній основі лежить уявлення про те, що всі мають однакову людську гідність і ніхто не повинен зазнавати дискримінації за ознаками статі, кольору шкіри, етнічної приналежності, релігії, тощо…

ОЧІКУВАННЯ

Права прописані в законах – це державні документи. Ми до них звернемося згодом. А зараз ми напрацьовуємо своєрідні «закони», які будуть діяти під час заняття. Всім відомо, що в житті майже не існує сфер, які б не регламентували закони.

Я пропоную правила роботи групи, які зашифровані в нижчеподаних прийомах:

- Вік живи – вік учись (будь байдужим до нових знань, ідей)

- Як тут говорити, коли не дають і рота розкрити (не перебивай, говори по черзі)

- Треба знати, що і де сказати (не відхиляйся від теми обговорення)

- Розкажи другу – піде по кругу (дотримуйся конфіденційності роботи групи)

- Можна й жартувати, можна й діло робити (працюй у доброму гуморі)

Згодні прийняти ці правила? Тож, працюємо далі.

· Вправа – знайомство (ми продовжуємо глибше знайомитися один з одним) Наступна вправа пов’язана з найціннішим правом, яке дають нам батьки – це життя.

А завдання заховане в загадці. Розгадайте її

- «Як маленьке немовля

У світ двері відчиня,

То дарують йому слово,

Слово це – його (ім’я)»

Вірно, діти, вправа називається «Моє ім’я»

- Хто бажає розшифрувати значення свого імені?

Дякую.

Один митець так сказав про неповторність кожного імені

«Що в імені твоїм прекраснім?

Шум осінніх дощів?

Чи смуток берізки багряний

В обіймах лукавих вітрів»

Наступна вправа допоможе нам визначити законодавчу базу нашої держави.

Пам’ятаємо, що тема звучить: «Законодавство, яке тебе захищає»

Конституція, Конвенція, Декларація.

Інформаційне повідомлення

У 1948 році була ухвалена Загальна декларація. Права людини вперше стали універсальним обов’язком. Тоді країни-члени ООН заявили, що будуть захищати і зміцнювати права людини.

Наступна вправа продемонструє нам соціальні й емоційні зв’язки, що забезпечують необхідні умови життя й розвитку дитини.

Вправа «Які умови необхідні для захисту прав дитини?»

Народжується дитина. Щоб вона стала людиною, слід оточити її любов’ю, піклуванням. Звернемося до Конвенції ООН «Про права дитини», де зазначено: «Кожен, хто не досяг 18 річного віку вважається дитиною».

Зараз я розповім вам історію, складену на підставі фактів, що мали місце в дійсності.

Отже, жила-була дитина-дівчинка. Вона була дуже щасливою. У неї були мама й тато, бабуся й дідусь, а також старший брат. Тобто неї була родина.

Всі члени родини дівчинку дуже любили та піклувались про неї, вона знала, що таке справжня любов.

Родина дівчинки була досить забезпеченою й мала великий і світлий дім.

Дівчинка вчилась у школі, одній із найкращих у їхньому місті. Вона здобувала освіту.

Таким чином були дотримані права маленької дитини.

Дівчинка з надією дивилася у майбутнє.

Але так сталося, що батько та старший брат дівчинки загинули в автокатастрофі.

Мама, не впоравшись із таким горем почала зловживати алкоголем, а бабуся і дідусь, не переживши горе, померли один за одним. Так у дівчинки не стало родини. А разом із рідними зникла й любов.

У дівчинки не стало й дому, тому що мама продала його за борги. Дівчинка разом із матір’ю опинилася на вулиці (ДІМ). Вона перестала ходити до школи (ОСВІТА). Права дитини не були дотримані, тому що поруч не було дорослих, які б про неї піклувалися (ПРАВА). Лише світле проміннячко надії ледь жевріло в її душі («Надія» - єдина нитка, що залишається нерозрізаною).

Одного разу небайдужі люди привели дівчинку в сімейний дитячий будинок. Тепер вона вважає, що їй дуже поталанило. Із нею поруч з’явилися чоловік та жінка, яких вона вже називає мамою і татом, у неї є брати й сестри (зв’язують нитки родини). Дівчинка відчуває, що її люблять (Дитина – любов). У неї знову з’явився ДІМ, де вона почуває себе затишно і комфортно. Дівчинка знову стала навчатись (ОСВІТА). Вона знову могла сказати: «Я – людина, нехай поки маленька, але я маю права. Як добре, що є чуйні люди, і як важливо не розлучатися з надією!».

Дуже сумна історія однієї дівчинки. Але вона, напевно, допомогла кожному відшукати відповідь на запитання: «Які ж умови необхідні кожній дитині для повноцінного життя та розвитку?», «Що ми повинні цінити в житті?», «Які моральні обов’язки ми маємо перед тими, хто забезпечує нам захист в повсякденному житті?».

- Плакат «обов’язки». Обговорення вправи.

Трішки притомились. Тому ми зараз порухаємося.

Вправа-руханка

«Випікаємо правовий пиріг» (на столі роздруковані права). Підсумок: «Коло асоціацій»: «Для мене обов’язок – це…».

Пропоную притчі, які розкриють зміст деяких прав і обов’язків в реальних життєвих ситуаціях.

Байка «Сонце і вітер»

На завершення. До очікувань.

Висновок: сьогоднішнє заняття ми присвятили правам людини.

Права визначають ступінь свободи, а обов’язки – ступінь відповідальності. Їхня єдність є умовою для самовдосконалення людини, її самостійності. Отже, ми маємо обов’язки перед Вітчизною, народом, іншими людьми, своїми рідними й близькими, а також і перед собою.

Наприклад, бути достойною людиною – це обов’язок, який не закріплено законодавчими актами, але він є один із основних стосовно самого себе.

Тож,

Вмійте радіти життю

Поспішайте робити добро

Тримайтеся з гідністю

За всіляких обставин.

вся,�8�� ����апитав: «А який вовк зрештою перемагає?» Обличчя старого торкнулася ледь помітна усмішка, і він відповів… (думки учнів) «Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш».

Хто ще, діти, підготував притчі про щастя?

Діти зачитують свої притчі.

ОБГОВОРЕННЯ

Заключна частина.

Наше заняття добігає кінця. Я принесла вам сюрприз – талісман. Він у скрині. Щоби його побачити треба відгадати загадку: «Вона нічого не коштує, але створює багато чого. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднюючи тих, хто її дарує. Вона триває мить, а у пам’яті лишається надовго. Немає багатіїв, хто міг би прожити без неї, і немає таких бідних, які не стали б багатими її милістю. Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і є паролем для друзів. Водночас її не можна ані купити, ані випросити, бо вона – це цінність, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця» (Усмішка)

Усміхайтеся! І люди, зігріті вашою усмішкою, прихиляться до вас.

Усміхайтеся! Це приведе вас до щастя.

Життя… Воно прекрасне. І творить його людина. Але життя прожити – не поле перейти.

Щасливий той, хто лічить зорі в небі. Щасливий тому, що має свою зорю, яка світить йому все життя.

Підніміть, будь-ласка, руки, хто бачив зоряне небо.

Мабуть, не знайдеться жодної людини, яка не любила б дивитися в зоряне небо.

Існує повір’я, що коли народжується людина, у небі спалахує зірка, тож хай у кожного з вас вона буде щасливою.

Рефлексія

І наостанок подумайте та запишіть на цих аркушах – квіточках, які я вам роздам, свої думки та враження від проведеного заняття – все, що вам хочеться написати. Можливо, у когось залишилися якісь запитання. Ви можете зараз мені поставити.

Плакат «Підсумки». «Святковий вінок наших результатів».


Тренінг для батьків дітей віком від 10 – 14 років

Тема: „Як виховати дитину фізично здоровою”

Мета: підвищити рівень усвідомлення власної відповідальності за стан свого здоров`я та здоров`я членів сім`ї залежно від обраного способу життя, визначити можливі шляхи та ресурси сім`ї у формуванні фізичного здоров`я дітей та інших членів родини.

Кількість учасників: 10 – 15 чол.

Обладнання: папір білий (формат А2, А4), папір кольоровий, скотч (або цінники), олівці, ручки, фломастери, маркери, клейкі папірці (стікери).

Що підготувати заздалегідь: яскравий плакат «Правила групи», розрізаний у формі пазлів, плакат «Що я очікую від тренінгу».

Хід заняття

Повідомлення теми тренінгу: „Як виховати дитину фізично здоровою”

Вправа „Знайомство”

Ведучий пропонує учасникам групи назвати себе, а також назвати, наприклад свою улюблену страву дитинства, найулюбленіший вид активних занять і відпочинку вдома.

Ведучий пропонує оцінити своє самопочуття „тут і тепер” (настрій, фізичний стан тощо) за допомогою „кольоротесту”. Для цього слід зафарбувати картку певним кольором, який відображає стан людини на початку заняття. Процедура заповнення „кольоротесту” повторюється на початку і в кінці кожного заняття. Дані використовують для оформлення „Карти настрою”. Вона має вигляд великого аркуша паперу зі списком усіх учасників, де поруч приклеюються картки учасника ( одна – зафарбована на початку, а інша – у кінці заняття). Це своєрідна діагностика зміни настрою учасників тренінгу, яка дозволяє відстежувати настрій і при необхідності покращувати стан кожного учасника, приділяючи йому особливу увагу.

Таблиця відповідності кольору і стану вивішується на стіну.

Червоний – активне прагнення до діяльності.

Жовтий – позитивний емоційний стан.

Зелений – спокійний стан.

Синій – прагнення до визнання.

Чорний – стан хвилювання

Коричневий - напруга

Білий – важко щось відповісти.

2. Вправа «Правила групи».

Мета: ознайомлення батьків з правилами роботи, яких має дотримуватись група і кожен її учасник.

На підлогу викладаються пазли. Батькам пропонується скласти пазли, прочитати і обговорити правила, яких дотримуються діти на уроках-тренінгах.

3. Вправа «Наші очікування».

Мета: ознайомити батьків з методикою отримання зворотнього зв'язку на тренінгах.

Батькам пропонується написати, що вони очікують від тренінгу і наклеїти свої очікування на плакат із зображенням скриньки.

4. Вправа «Мозковий штурм».

Учасники по черзі продовжують фразу «Що для мене є здоров’я?…». Тренер записує всі варіанти відповідей на дошці.

5. Вправа «Чим ми схожі, і чим різні»

Мета: дати можливість членам групи відчути подібність і різницю сімей кожного, ближче познайомитися один з одним, привернути увагу до оцінки фізичного аспекту у ФЗСЖ сім’ї.

Наприклад, ведучий пропонує учасникам об’єднатися в такі групи:

Перша група

Постійно самі займаються спортом, зарядкою тощо

Відпочивали влітку на природі самі

Частіше хворіють самі

Мають поганий апетит

Курять

Свій стан здоров’я оцінюють як добрий

Друга група

Займаються спортом разом з дітьми

Відпочивали влітку на природі з дітьми

Частіше хворіють діти

Поганий апетит у дитини

Курять діти

Свій стан здоров’я оцінюють як задовільний

Третя група

У сім’ї не займаються фізичною культурою

Сім’я хворіє досить рідко

Сім’я особливих проблем з апетитом не відчуває

Не відпочивали сім’єю

У сім’ї не курять зовсім

Свій стан здоров’я оцінюють як незадовільний

Після виконання учасники обмінюються враженнями, думками, відчуттями стосовно оцінки здоров’я власного та здоров’я сім’ї.

Завдання: батькам пропонується для заповнення позитивний опитувальник із формуванням здорового способу життя дитини в сім’ї.

Кожний пункт опитувальника складається із двох речень у стверджувальній формі. Пари речень характеризують один із проявів життєдіяльності дитини чи сім’ї. Батьки вибирають і відмічають одне з двох висловлювань, яке більше підходить для їхньої сім’ї, дитини.

Блок 1. Фізичний аспект життєдіяльності дитини в сім’ї.

1.Дитина регулярно займається фізкультурою (спортивна секція, вправи, гімнастика). 2. У вихідні дні ви з дитиною буваєте за містом, на природі. 3.Дитина їсть у помірних кількостях, із задоволенням, і все, що запропонують. 4. Дитина засинає вчасно, просинається легко. 5. Дитина одержує задоволення від комфорту й затишку в домі. 6. Дитині подобається носити красивий одяг. 7. Дитина сама просить поміняти брудний одяг. 1. Моя дитина займається фізкультурою рідко і без задоволення. 2. Для спільних прогулянок не вистачає часу. 3. У дитини проблеми з апетитом (їсть дуже мало, багато, вибірково). 4. Дитина не хоче лягати спати і просинається з труднощами. 5. Дитина байдужа до чуттєвих компонентів повсякденного життя. 6. Дитині байдуже, як і в що вона одягнута. 7. Може одягнути брудний одяг, не проявляє ініціативи в тому, щоби поміняти одяг.

Після заповнення опитувальника доцільно провести обговорення результатів відповідей. Цей опитувальник не має «ключа»: усе, що зліва, більше відповідає потребам дитини в розвитку. Якщо в якійсь сфері справа відмічено 2 – 3 висловлювання, на це слід звернути увагу батьків. Якщо більшість виборів зосереджено зліва – життя дитини організоване у відповідності з її основними потребами.

6. Руханка «Ураган».

«Ураган для тих, хто виховує тільки доньку (тільки сина, доньку і сина)».

7. Вправа: «Робота в групах».

Мета: ознайомити батьків з методиками групової роботи, надати їм можливість усвідомити фактори ризику для здоров’я дітей, і як вони можуть допомогти дітям зберегти здоров’я.

Перша група: створює плакат “Здорова дитина”

Друга група: плакат “Що загрожує здоров’ю дітей у сучасному світі?”

Третя група: “Як зберегти здоров’я дитини”

Четверта група: “Десять заповідей здорового способу життя”.

Демонстрація, обговорення.

8. Вправа «Німе кіно»

Протягом п’яти хвилин учасникам слід придумати сюжет фільму про те, як живе сім’я протягом вихідного дня. Кожна група визначає для себе, яку частину дня представить, по черзі показує свій фільм за допомогою жестів, міміки, слова вживати не можна. Після того як «фільм» буде показаний, глядачам пропонується озвучити картину. Слід звернути увагу на такі моменти:

- Що це за сім’я?

- Як проводять свій вихідний день члени сім’ї?

- Що робить життя цікавим і здоровим, а що не сприяє цьому?

- Які резерви та можливості, на вашу думку, характерні саме для цієї сім’ї?

Фізичний аспект здорового способу життя включає різні складові. Залежно від актуальності для групи проблеми дається коротка інформація для подальшого завдання за можливими напрямами:

- додержання в сім’ї гігієнічних норм і правил;

- режим - відповідно до віку й індивідуальних можливостей організму дитини;

- організація раціонального харчування;

- розумне й систематичне загартування;

- системність і послідовність використання фізичних вправ;

- протидія шкідливим звичкам;

- модель життя сім’ї у вихідний день.

Завдання: кожна група повинна запропонувати власне бачення шляхів розв’язання окреслених проблем стосовно формування здорового способу життя на основі методу «Сімейна розстановка». Сімейну розстановку здійснюють учасники кожної групи з позицій обраних ролей. Наприкінці провести обмін враженнями учасників тренінгу щодо обговорення шляхів ФЗСЖ дитини в сім’ї.

9. Вправа «Відкритий мікрофон».

Мета: отримати зворотній зв’язок.

Батьки по черзі висловлюють свої враження від тренінгу і пропозиції.

10. Ритуал прощання.

Мета: завершення тренінгу, налаштовування на успіх.

У кінці заняття ведучий пропонує всім учасникам по черзі поділитися враженнями, думками, почуттями.

Заняття – тренінг

(учні, батьки, педагоги 5 класу)

Тема: «Батьки, діти, учителі – шляхи взаємодії»

практичний психолог ДНЗ №1

смт. Муровані Курилівці Демба В.А.

Мета:Познайомити батьків із особливостями розвитку дітей, їх емоційним світом та проходженням адаптаційного періоду в 5 класі.

Допомогти усвідомити батькам важливість їхнього позитивного впливу та почуття безумовної та умовної любові на дитину, навчити розуміти дитину, її права та потреби.

Сприяти продуктивній співпраці вчителя, батьків та дітей в ході навчання у школі.

Формувати позитивний емоційний настрій у дітей, батьків, педагогів.

Хід проведення заняття

1. Привітання учасників заняття.

2. Презентація мети заняття. (коротка характеристика проблем п’ятикласників).

3. «Скринька сподівань». (Кожен учасник опускає в скриньку написане на трикутничку сподівання від зустрічі).

4. «Аматорське фото – сімейний альбом». Учасники отримують папір овальної форми, на ньому кольором, використовуючи округлі форми, зображують: батьки – «Моя сім’я», учителі – «П’ятий клас і я» (себе і найбільш яскраві особистості п’ятикласників).

Рефлексія:Що було важко? Чому коло мало таку величину, і чому саме таким кольором малювали? (Учителі по черзі демонструють свій малюнок і розповідають, хто в їхньому розумінні яскрава особистість в колективі п’ятикласників і чому?).

5. Інформаційна частина «Особливості дитячого світу».

Ми часто вважаємо, що діти мають нас і навколишній світи розуміти так само, як дорослі, але це – найбільша омана. Діти роблять свої висновки з огляду не тільки на те, що ми при цьому робимо, як поводимося з іншими людьми. Наш особистий приклад часом більше виховує, ніж навчання.

Учасники отримують картки з надрукованими особливостями дитячого світу порівняно зі світом дорослих:

o відсутність сформованих поглядів;

o швидкість перевтілення;

o емоційність;

o висока мінливість;

o необтяженість побутовими турботами;

o відкритість;

o імпульсивність;

o злиття із зовнішнім світом;

o життя реальними подіями;

o повнота самовідчуття.

Часто батькам здається, що дитина погано поводиться через бажання зробити щось погане навмисно, однак так буває далеко не завжди. В основі будь-якої небажаної негативної поведінки дитини можуть бути причини негативної поведінки (розглядаємо на табло):

вимога впливу або комфор

Кiлькiсть переглядiв: 81

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.